Wciąż dominujące trendy SEO/SEM, które pomogą istnieć w sieci

dominujące trendy SEO/SEM

Każdego roku uruchamianych jest coraz więcej serwisów internetowych, co oznacza wzrost konkurencji dla już istniejących. Dodaj do tego fakt, że Google często aktualizuje swój algorytm.

Wiedza na temat trendów SEO, na które wciąż należy zwrócić dużą uwagę w 2020 roku, może pomóc Ci wejść w kolejny rok dzięki kuloodpornej strategii SEO i witrynie, która ją spełnia.

Fragmenty rozszerzone (Rich Snippets) nadal będą dominować w kliknięciach w wynikach wyszukiwania.

W ostatnich latach Google ewoluował, aby zapewnić użytkownikom lepsze możliwości wyszukiwania, a jedną z funkcji są fragmenty rozszerzone. Snippet’y zwykle pojawiają się nad pierwszym bezpłatnym wynikiem wyszukiwania i zawierają informacje powiązane z wyszukiwanym hasłem. Dzięki tej ewolucji ponad połowa wszystkich wyszukiwań stała się „wyszukiwaniami bez kliknięć” – oznacza to, że odpowiedź na zapytanie użytkownika znajduje się w samym SERP i nie ma potrzeby klikania żadnego z linków.

Lokalne SEO będzie się nadal zmieniać i zajmować miejsce w SERP.

Znaczna liczba wyszukiwań bez kliknięć to wyszukiwania lokalne. Odpowiedzi na te zapytania są wyświetlane w samym SERP w czymś znanym jako pakiety lokalne. Podczas wyświetlania na urządzeniu mobilnym pakiet lokalny może zajmować cały ekran. Na szczęście ludzie, którzy szukają bardziej szczegółowych informacji i Ci, którzy chcą porównać ceny, wyjdą poza pakiet lokalny i nadal mogą przejść do Twojej witryny, gdzie nadal będą obowiązywać regularne praktyki SEO.

google bert - aktualizacja algorytmu

Dzięki tej aktualizacji algorytm Google stał się ważniejszy niż kiedykolwiek.

Aktualizacja algorytmu Google, o którym mowa, nosi nazwę BERT i w 2020 roku będzie nadal nagradzał witryny internetowe, które zapewniają najwyższy komfort użytkowania i unikają stron z mnóstwem słów kluczowych. Obecnie Google wykorzystuje trzy mechanizmy poprawiające wrażenia użytkownika:

  • dopasowanie neuronowe,
  • RankBrain,
  • BERT.

Obecne trendy SEO poszły znacznie dalej. Neural Matching to sposób, w jaki Google określa znaczenie wyszukiwanego hasła, a RankBrain dostosowuje SERP na podstawie zebranych danych o zachowaniu użytkownika. BERT analizuje strukturę wyszukiwania, aby lepiej zrozumieć kontekst, w którym używane są słowa kluczowe.

Budowanie marki stanie się ważniejsze, ponieważ zwrot z inwestycji w płatne reklamy będzie nadal spadał.

Był czas, kiedy organiczne media społecznościowe były dość solidne, płatne reklamy stały się trendem. Nadal dobrze sprawdzają się w mediach społecznościowych, ale ponieważ robi to coraz więcej firm, zwrot z inwestycji będzie malał. Jeśli możesz sobie na to pozwolić, płatna reklama zawsze pomoże Ci rozwinąć firmę, ale dla tych, którzy nie mają budżetu na konkurowanie z większymi firmami, najlepszym rozwiązaniem jest świadomość marki. Budowanie marki powinno stać się przedmiotem Twoich działań marketingowych.

płatne reklamy w sieci

Osoby mające wpływ na media społecznościowe będą nadal dominować w marketingu cyfrowym.

Podczas gdy płatne reklamy spełniają swoje zadanie, osoby korzystające z mediów społecznościowych często czują się zalane reklamami, które zajmują znaczną część ich kanałów. Zamiast klikać płatne reklamy, użytkownicy szukają informacji, którym mogą zaufać, a także autentycznych recenzji. Doprowadziło to do znacznego wzrostu marketingu influencerów, ponieważ ludzie są znacznie bardziej skłonni do zaangażowania się w kontakt z osobą, którą znają lub szanują, niż w przypadku reklamy.

Bezpieczeństwo w sieci będzie nadal wpływać na wygodę użytkownika witryny.

Może się wydawać, że SEO nie jest powiązane z bezpieczeństwem sieci, ale jeśli Twoi użytkownicy nie czują się bezpiecznie odwiedzając stronę internetową, szybko ją opuszczają. Coś tak prostego, jak ostrzeżenie „Niezabezpieczone” może uniemożliwić użytkownikom przejście do Twojej strony. Oprócz utraconych transakcji wysokie współczynniki odrzuceń mogą negatywnie wpłynąć na Twoje rankingi w SERP.

Optymalizacja wyszukiwania głosowego będzie stawała się coraz ważniejsza.

Przed wynalezieniem smartfonów użytkownicy musieli fizycznie wpisywać słowa w wyszukiwarce na komputerze stacjonarnym, aby uzyskać pożądane wyniki. Takie zachowanie zaowocowało narodzinami słów kluczowych i rozwojem nowoczesnych strategii SEO. Ponieważ korzystanie z urządzeń mobilnych nadal dominuje na rynku, wyszukiwanie głosowe staje się popularnym trendem. Takie wyszukiwania można przeprowadzić nie tylko za pomocą smartfonów, ale także asystentów głosowych i inteligentnych urządzeń.

Świat optymalizacji pod kątem wyszukiwarek ciągle się zmienia i tego należy się spodziewać, jeśli zajmujesz się marketingiem cyfrowym. Nie możesz mieć nadziei na opanowanie każdej strategii SEO, ale przygotowanie się na zmieniające się trendy w nowym roku może dać Twojej witrynie bardzo potrzebny impuls, który pomoże Ci odnieść sukces.

Jesteśmy dynamicznym zespołem, działającym i rozwijającym się w branży SEO/SEM od 2012 roku. Traktujemy swoją pracę jak wyzwanie, bo wiemy, że zaangażowanie jest kluczem do sukcesu.

Komentarze