Popraw ranking SEO dla starych, zastanych treści

Popraw ranking SEO dla starych, zastanych treści

Chociaż tworzymy dziesiątki i setki treści, nie wszystkie z nich osiągają pełny potencjał pod względem pozycji w wyszukiwarkach i ruchu. W rzeczywistości często wiele elementów treści gubi się w archiwach i prawie nie uzyskuje żadnego ruchu organicznego. A ogólny ranking SEO nie przebije konkurencji.

Takie strony można określić jako „zawartość zastana” i istnieją sposoby na ich naprawienie.

W tym poście na blogu omawiamy siedem sposobów na poprawę rankingów SEO – a tym samym ruchu organicznego – w przypadku zastojów o niezrealizowanym potencjale.

1. Popraw meta dane

Meta dane o stronie internetowej nie są już uważane za bardzo ważny czynnik rankingowy w wyszukiwarkach. Jednak nadal odgrywa rolę i nie należy jej lekceważyć.

Kiedy naprawiasz stagnację strony internetowej, ważne jest, aby uzyskać jak największą pomoc.

  1. Tytuł meta. Opierając się na badaniach słów kluczowych, starannie wybierz i umieść w tytule meta słowa kluczowe o dużej objętości i niskiej konkurencji. Musi zawierać podstawowe słowo kluczowe, dla którego chcesz umieścić stronę internetową w rankingu SERP. Tylko upewnij się, że tytuł meta nie przekracza limitu 55 znaków.
  2. Opis meta. Opis meta zapewnia dużo więcej miejsca i możliwości uwzględnienia słów kluczowych drugorzędnych i LSI. Maksymalna liczba słów w opisie meta to 155-160 znaków.
  3. Przepisanie tytułu meta i opisu meta powinno dotyczyć nie tylko optymalizacji słów kluczowych. Ważne jest również, aby były interesujące i angażujące.

Meta informacje o stronie internetowej odgrywają ważną rolę w poprawie organicznego współczynnika klikalności (CTR). Wyższy CTR wysyła pozytywne sygnały do ​​Google i może pomóc podnieść rankingi wyszukiwania.

2. Popraw ranking SEO dzięki zawartość strony

Jest to prawdopodobnie największa i najważniejsza część naprawy zastoju na stronie internetowej. Jeśli treść wcześniej nie działała, prawdopodobnie nie zadziała teraz, chyba że znacznie ją poprawisz.

Istnieje kilka sposobów ulepszania zawartości strony internetowej:

  • Aktualizacja informacji i usuwanie starych, nieaktualnych treści.
  • Dodanie nowych podtematów, podtytułów i tekstu w celu rozszerzenia zakresu treści.
  • Uwzględnij cytaty ekspertów branżowych i wpływowych osób, aby zwiększyć wiarygodność.
  • Dodaj wsparcie z weryfikowalnych badań, statystyk i źródeł.
  • Dodaj obrazy, filmy i infografiki.
  • Podziel treść na różne nagłówki, podtytuły, wypunktowania, listy numerowane i krótsze akapity, aby poprawić czytelność.
  • Oprócz wyżej wymienionych pomysłów warto również przyjrzeć się dogłębnie trzem najlepszym wynikom w wyszukiwarce. Przeanalizuj, co robią dobrze, a co źle.

Wdrażaj podobne pomysły i strategie, aby ulepszyć własne treści, aby nie pozostawać w tyle, jeśli chodzi o wyższe pozycje w wyszukiwarkach.

3. Zwiększ prędkość ładowania strony

Możliwe jest posiadanie doskonałej i pouczającej treści, a jednocześnie nie zajmowanie wyższej pozycji w SERP. W końcu jakość treści nie jest jedynym czynnikiem, który uwzględniają wyszukiwarki.

Na przykład, jeśli Twoja strona internetowa ładuje się wiecznie, Google nie chciałby umieszczać jej na szczycie SERP. Dlatego szybkość ładowania strony internetowej jest kluczowym czynnikiem i należy ją wziąć pod uwagę.

Istnieje bezpośredni związek między szybkością ładowania strony internetowej a jej rankingiem w SERP.

Możesz również użyć Google PageSpeed ​​Insights lub narzędzia GT Metrix, aby przetestować szybkość ładowania i zobaczyć, jak Google postrzega Twoją stronę internetową.

Zwiększ prędkość ładowania strony

4. Popraw komfort użytkowania

W jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z Twoją stroną? Czy zapewnia ona dobre wrażenia dla użytkownika?

Czynniki te mogą również odgrywać ważną rolę w określaniu, jak dobrze Twoja strona działa w wyszukiwarce.

Doświadczenie użytkownika na stronie internetowej można oszacować, mierząc wskaźniki, takie jak średni czas na stronie, współczynnik odrzuceń, czas oczekiwania itp.

  • Śr. czas na stronie. Wskazuje, jak dobre, angażujące i pouczające są Twoje treści.
  • Czas oczekiwania. Odnosi się do czasu, jaki zajmuje użytkownikowi kliknięcie wyniku wyszukiwania, wyświetlenie strony internetowej, a następnie zamknięcie strony i powrót do wyników wyszukiwania. Krótki czas oczekiwania wysyła negatywne sygnały do ​​wyszukiwarek i może prowadzić do degradacji w rankingach wyszukiwania.
  • Współczynnik odrzuceń. Współczynnik odrzuceń informuje, ile osób opuściło Twoją witrynę bez odwiedzania żadnej innej strony. Niższy współczynnik odrzuceń pomaga w pozycjonowaniu w wyszukiwarkach.

5. Kanibalizacja słów kluczowych

Naprawienie potencjalnego problemu kanibalizacji słów kluczowych
Czasami strona może ucierpieć w rankingach wyszukiwania, ponieważ inne strony w Twojej witrynie konkurują z nią.

Jeśli wiele stron w Twojej witrynie jest kierowanych na te same słowa kluczowe, prowadzi to do problemu kanibalizacji słów kluczowych.

Zamiast mieć wiele stron na ten sam temat, powinieneś rozważyć połączenie ich w jeden bardzo pouczający i szczegółowy kawałek. Zwiększy to liczbę słów, a także umożliwi kierowanie na wiele innych powiązanych słów kluczowych. Co więcej, przy odpowiednim przekierowaniu możesz również połączyć siłę linków zwrotnych wszystkich tych stron.

6. Pozyskiwanie linków zwrotnych z większej liczby domen

Linki zwrotne są ważną częścią SEO i jednym z trzech najważniejszych czynników rankingowych wyszukiwarek. Jeśli znajdujesz się w niszy konkurencyjnej, bardzo trudno będzie Ci zająć pozycję na pierwszej stronie Google bez wysokiej jakości linków zwrotnych z odpowiednich witryn.

W zależności od konkurencyjności Twojej niszy może być konieczne zdobycie linków zwrotnych z wielu domen, jeśli chcesz naprawić stagnację podstron.

Pozyskiwanie linków zwrotnych z większej liczby domen

7. Utwórz linki wewnętrzne

Chociaż linki zwrotne z innych witryn w Internecie są bardzo ważne, trudno je zdobyć. W międzyczasie nie należy zapominać o znaczeniu solidnej konfiguracji łącza wewnętrznego.

Linki wewnętrzne to linki pochodzące z innych podstron w Twojej witrynie. Strategicznie zbudowane linki wewnętrzne mogą pomóc poprawić współczynnik odrzuceń, ułatwić robotom wyszukiwarek znalezienie Twojej strony internetowej i indeksu w SERP, a nawet przekazać moc SEO z jednej strony na drugą.

Tworząc linki wewnętrzne w celu naprawienia zastoju strony, upewnij się, że:

  • tworzysz linki z odpowiednich podstron w Twojej witrynie. Innymi słowy, byłoby lepiej, gdyby strony były powiązane tematycznie.
  • podstrona, z której linkujesz posiada dużą liczbę zewnętrznych linków zwrotnych dofollow. Pomoże to przekazać moc SEO na stronie docelowej i może zwiększyć jej ranking w SERP.

Wniosek

Marketingowcy treści i SEO poświęcają dużo czasu, wysiłku i zasobów na tworzenie postów na blogu i innych treści. Jeśli te strony nigdy nie osiągną swojego organicznego potencjału, cały ten wysiłek i czas pójdą na marne.

Przed odrzuceniem tych stron dobrze jest skorzystać z porad wymienionych w tym artykule i spróbować ożywić te zastane strony. Aktualizacja starszych elementów zawartości zajmuje zwykle mniej czasu i zasobów niż tworzenie nowych 😉

Jesteśmy dynamicznym zespołem, działającym i rozwijającym się w branży SEO/SEM od 2012 roku. Traktujemy swoją pracę jak wyzwanie, bo wiemy, że zaangażowanie jest kluczem do sukcesu.

Komentarze