Jak skonfigurować Google Moja Firma dla lokalnego SEO?

jak zacząć z google moja firma

Google Moja Firma można rozumieć jako interaktywny katalog obsługiwany przez Google, który zawiera listę firm internetowych i tradycyjnych. GMB (ang. Google My Business) pozwala użytkownikom zarządzać wyglądem firmy i jej optymalizacją w wyszukiwarce. Może to nawet przypominać pewnego rodzaju portal społecznościowy.

Google Moja Firma (GMB) to fantastyczne narzędzie do lokalnego SEO

Jeśli masz lokalną firmę, powinieneś korzystać z Google Moja Firma.

Jest to ważne, ponieważ Google jest największą wyszukiwarką na świecie. A gdy internauci szukają lokalnej firmy, Google indeksuje własną bazę danych i wyświetla odpowiednie wyniki wyszukiwania.

Na przykład to pokazałby Google, gdybym szukał „restauracja wegetariańska Kraków”.

google moja firma wynik wyszukiwania

Kolejną dużą zaletą korzystania z Google Moja Firma do wspierania lokalnej firmy jest płynna integracja z wieloma produktami i właściwościami Google.

Na przykład Google nie wyświetla tylko informacji o firmie na stronach wyników wyszukiwania Google. Wyświetla również firmę w Mapach Google, Grafie wiedzy itp. Bezproblemowa integracja i szersza widoczność zapewniają dużą wiarygodność i ekspozycję firmy.

Z punktu widzenia konsumenta GMB jest pomocne, ponieważ pozwala użytkownikom znaleźć podstawowe informacje o firmie, odwiedzić stronę internetową lub fizyczną lokalizację, natychmiast skontaktować się z firmami oraz przeczytać lub zostawić recenzje produktów lub usług.

Jak skonfigurować Google Moja Firma?


Założenie konta Google Moja Firma jest łatwe, ale weryfikacja firmy może zająć trochę czasu.

Pierwsze kroki

Możesz rozpocząć, odwiedzając oficjalny link Google Moja Firma.

  1. Zaloguj się na swoje konto Google i wyszukaj swoją firmę w Mapach Google, podając jej nazwę i adres. Dodaj swoją firmę, gdy nie znajdziesz jej nazwy.
  2. Wprowadź podstawowe informacje, takie jak imię i nazwisko, adres, numer telefonu i godziny pracy. Dodaj zdjęcie swojej firmy, jeśli chcesz i gotowe.
  3. Google wyśle ​​Ci teraz kod weryfikacyjny pocztą na Twój adres fizyczny, po czym będziesz mieć dostęp do dodatkowych funkcji GMB.

Może minąć nawet ponad 15 dni, zanim otrzymasz kopertę od Google z kodem weryfikacyjnym. Po jego otrzymaniu wprowadź kod do swojego konta GMB, aby rozpocząć optymalizację.

Pamiętaj, że kod jest ważny tylko przez 30 dni.

Optymalizacja Google Moja Firma

Google Moja Firma ma duży potencjał i wiele przydatnych funkcji.

Oferuje niesamowite narzędzia, które angażują i przyciągają potencjalnych klientów.

Sztuką jest swobodne korzystanie ze wszystkich dostępnych funkcji GMB i informowanie potencjalnych klientów o tym, co masz dla nich nowego i wartościowego.

Kluczem do osiągnięcia wyników z GMB jest jego aktualność

Regularnie loguj się do pulpitu nawigacyjnego GMB i dokonuj niezbędnych aktualizacji swojego wpisu o firmie.

Konsumenci będą dobrze poinformowani, a Google doceni aktualizowanie informacji i zapewni wygodę użytkowania. Ta praktyka może później wpłynąć na twój ranking biznesowy.

Wraz z rosnącą liczbą wyszukiwań na urządzeniach mobilnych i podejmowaniem decyzji o odwiedzaniu firmy w podróży, znaczenie regularnej aktualizacji ważnych wydarzeń, godzin pracy itp. stało się jeszcze bardziej istotne.

google maps wyniki wyszukiwania

Interaktywne przyciski w wizytówce Google Moja Firma

Oto trzy interaktywne przyciski, które pomogą Ci poprawić komunikację z potencjalnymi klientami.

1. Przycisk rezerwacji

Przycisk rezerwacji Google to niezależna funkcja Google, którą można zintegrować z My Business za pomocą oprogramowania do planowania.

Spowoduje to, że twoja wizytówkaa GMB przyniesie jeszcze lepsze wyniki.

2. Wiadomości

Możesz włączyć funkcję przesyłania wiadomości – już stanowiącą część GMB – aby otrzymywać bezpośrednie wiadomości od klientów.

Wystarczy przejść do pulpitu nawigacyjnego Google Moja Firma, kliknąć wiadomości i zweryfikować swój numer, aby włączyć tę funkcję.

Możesz opcjonalnie wpisać i zaktualizować wiadomość tekstową, aby wysłać ją do klientów.

3. Pytania i odpowiedzi

Istnieje jeszcze jedna integralna funkcja GMB, zwana odpowiedziami na pytania. Pozwala klientom zadawać pewne pytania dotyczące Twojej firmy i odpowiadać na nie, jak chcesz.

  • Pamiętaj, że GMB nie wyświetla powiadomienia o nowym pytaniu. Wysyła jednak wiadomość e-mail.
  • Sprawdź adres e-mail lub znajdź swoje pytania ręcznie, klikając „sprawdź pytania” w Mapach Google.

Dodatkowe ułatwienia i funkcje wizytówki Google Moja Firma

Niewątpliwie dodatkowym atutem jest podgląd statystyk wizytówki. Będziesz mógł tam zobaczyć:

  • Jak klienci szukają Twojej firmy
  • Hasła, które wpisują użytkownicy, by znaleźć Twoją firmę
  • Gdzie w Google klienci widzą Twoją firmę
  • Działania jakie podejmują potencjalni klienci
  • Zapytania o trasę do Twojej siedziby
  • Połączenia telefoniczne
  • Wyświetlenia zdjęć

Kolejnym udogodnieniem jest bardzo intuicyjna możliwość utworzenia reklam Google Ads. Jednak gorąco polecamy korzystać z pełnowartościowej wersji Google Ads, gdyż daje ona zdecydowanie większą kontrolę nad kampaniami.

W tej i innych sprawach zapraszamy do konsultacji marketingowych 😉

Zadbaj o opinie w Twoim GMB

Badanie ankietowe przeprowadzone przez BrightLocal w 2017 r. Wykazało, że 97% osób czyta recenzje online, gdy szuka lokalnej firmy. 85% osób liczy na recenzję online tak samo, jak na osobiste rekomendacje.

Google ma zestaw opublikowanych wytycznych, zgodnie z którymi możesz poprosić ludzi o sprawdzenie lub ocenę swoich wrażeń.

Jesteśmy dynamicznym zespołem, działającym i rozwijającym się w branży SEO/SEM od 2012 roku. Traktujemy swoją pracę jak wyzwanie, bo wiemy, że zaangażowanie jest kluczem do sukcesu.

Komentarze