blank

Over 10 years we helping companies reach their financial and branding goals. Onum is a values-driven SEO agency dedicated.

CONTACTS
Internet marketing

Pierwsze kroki z bezpieczeństwem witryny i SSL: 6 rzeczy, które warto wiedzieć

Certyfikat Ssl, Bezpieczna Witryna

Bezpieczeństwo stron internetowych zawsze było ważnym tematem w świecie e-biznesu i optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO). Jednak w ciągu ostatnich kilku lat trend znacznie się nasilił. Bezpieczeństwo witryny jest teraz o wiele ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.

Jeśli dopiero zaczynasz uczyć się takich rzeczy, jak bezpieczeństwo stron internetowych, HTTPS, certyfikaty SSL, to jest odpowiedni artykuł dla Ciebie.

Zestawiliśmy kilka podstawowych, ale bardzo ważnych rzeczy, które początkujący powinni wiedzieć o certyfikatach SSL i poprawie bezpieczeństwa swojej witryny.

1. Bezpieczeństwo witryny będzie jeszcze ważniejsze

Jak wspomnieliśmy wcześniej, bezpieczeństwo stron internetowych zawsze było ważne, ale w ciągu ostatnich kilku lat wydaje się, że coraz więcej firm internetowych skupia się na nim.

Powodem jest to, że użytkownicy online stają się coraz bardziej świadomi tego, jak działa bezpieczeństwo witryny. Coraz poważniej podchodzą również do swoich danych online, prywatnych informacji i komu decydują się udostępnić te dane osobowe. Ponieważ przeciętny użytkownik online jest coraz bardziej świadomy bezpieczeństwa witryn internetowych i znaczenia prywatności w Internecie, potrzeba ochrony witryn biznesowych staje się bardziej oczywista. .

Co więcej, Google Chrome — największa przeglądarka internetowa pod względem udziału w rynku — wyświetla wyraźne ostrzeżenia przed niebezpiecznymi witrynami.

2. SSL dodaje warstwę bezpieczeństwa i szyfrowania

Na pewno słyszałeś o certyfikatach SSL. Jeśli nie wiesz, co to znaczy, SSL stanowi dodatkową warstwę bezpieczeństwa i szyfrowania Twojej witryny.

Po zainstalowaniu certyfikatu SSL Twoja strona internetowa staje się bezpieczniejsza (ze względu na dodatkową warstwę bezpieczeństwa). Wszelkie informacje, które użytkownicy zdecydują się udostępnić w Twojej witrynie chronionej protokołem SSL, pozostaną zaszyfrowane, a zatem w 100% bezpieczne.

3. HTTP a HTTPS

Być może widziałeś wiele adresów URL zaczynających się od http://. Z drugiej strony mogłeś również widzieć wiele stron internetowych zaczynających się od https://.

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się nad różnicą między tymi dwoma adresami URL?

Witryna HTTP nie ma certyfikatu SSL. Innymi słowy, jest to stosunkowo niebezpieczna strona internetowa. Z drugiej strony, jeśli strona internetowa zaczyna się od HTTPS, oznacza to, że ma już zainstalowany certyfikat SSL. Te dodatkowe „s” w HTTPS oznaczają certyfikat SSL oraz dodatkowy poziom szyfrowania i bezpieczeństwa.

Jak można się domyślić, użytkownicy online mogą łatwo wykryć, czy witryna ma certyfikat SSL, czy nie — wystarczy spojrzeć na adres URL witryny. Co więcej, jak wspomnieliśmy wcześniej, Google Chrome powiadamia ludzi komunikatami ostrzegawczymi, jeśli odwiedzą witrynę HTTP.

Certyfikat Ssl, Http A Https

4. Istnieje wiele rodzajów certyfikatów SSL

Istnieje pięć różnych typów certyfikatów SSL. W zależności od potrzeb, budżetu i preferencji możesz wybrać dowolną z nich.

Różne typy to:

  • Certyfikat SSL dla jednej domeny
  • Certyfikat SSL dla wielu domen
  • Certyfikat SSL Wildcard
  • Certyfikat SSL organizacji
  • Ulepszony certyfikat SSL

W przypadku większości witryn internetowych, firm internetowych i blogerów zwykle wystarcza certyfikat SSL dla jednej domeny. Jeśli jednak masz wiele subdomen, bardziej odpowiednie będą dla Ciebie certyfikaty SSL typu Wildcard lub Multi-domain.

Ogólnie rzecz biorąc, wszystkie różne typy certyfikatów SSL oferują mniej więcej ten sam poziom bezpieczeństwa.

5. Certyfikaty SSL mają wpływ na rankingi wyszukiwarek

Specjaliści SEO nieco dyskutowali o rzeczywistym wpływie certyfikatów SSL na rankingi witryn w wyszukiwarkach. Jednak w miarę postępów stało się jasne, że certyfikaty SSL i zwiększone bezpieczeństwo witryny mają pozytywny wpływ na ranking witryny na stronach wyników wyszukiwania (SERP).

Z naszego doświadczenia wynika, że ​​certyfikaty SSL wpływają na pozycję witryny w SERP na dwa sposoby:

  • Po migracji z HTTP na HTTPS uzyskujesz niewielki wzrost w rankingach wyszukiwarek. Może to nie być ogromny wzrost — wciąż istnieje wiele innych czynników rankingowych, które przyczyniają się do ogólnego sukcesu Twojej witryny w SERP — ale mimo to jest to wzrost.
  • Google potwierdziło, że jeśli istnieją dwie wersje strony internetowej, wersja HTTPS będzie miała wyższą pozycję na stronach wyników wyszukiwania — pod warunkiem, że wszystkie inne czynniki rankingu w wyszukiwarkach również będą równe i nie ulegną zmianie. Innymi słowy, jeśli obie strony są równe pod względem siły SEO, strona HTTPS (z certyfikatem SSL) przebije stronę HTTP (bez certyfikatu SSL).
  • Po drugie, po udanej migracji z HTTP na HTTPS poprawiasz wskaźnik zaangażowania, średni czas spędzony na stronie i inne istotne wskaźniki, które udowadniają Google, że Twoja witryna zasługuje na to, by być na szczycie. Ostatecznie Google nagradza dobre wrażenia użytkownika i poprawia rankingi Twojej witryny.

6. Migracja z HTTP na HTTPS może być złożonym procesem

Chociaż na papierze migracja witryny z HTTP na HTTPS jest pozornie prostym procesem, dla niektórych osób może być ona skomplikowana.

Biorąc pod uwagę znaczenie bezpiecznych stron internetowych oraz ogromny potencjał HTTPS, należy jak najszybciej przejść na HTTPS. Jednak zanim to zrobisz, musisz być w pełni przygotowany. W przeciwnym razie problemy z duplikacją, błędy indeksowania Google i różne treści w wersjach witryn HTTP i HTTPS to tylko niektóre z typowych problemów, z którymi możesz się spotkać.

Na koniec o SSL

Jeśli poważnie myślisz o zapewnieniu odwiedzającym Twoją witrynę najlepszego doświadczenia użytkownika i jeśli naprawdę chcesz zdominować najwyższe pozycje w wyszukiwarkach w swojej niszy, HTTPS jest ważny.

Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógłby Ci lepiej zrozumieć, czym jest HTTPS i jak przenieść swoją witrynę z HTTP na HTTPS. Jeśli masz jakiekolwiek pytania, skontaktuj się z nami.

Jesteśmy dynamicznym zespołem, działającym i rozwijającym się w branży SEO/SEM od 2012 roku. Traktujemy swoją pracę jak wyzwanie, bo wiemy, że zaangażowanie jest kluczem do sukcesu.

Komentarze

Author

itSound

Jesteśmy dynamicznym zespołem, działającym i rozwijającym się w branży SEO/SEM od 2012 roku. Traktujemy swoją pracę jak wyzwanie, bo wiemy, że zaangażowanie jest kluczem do sukcesu.